Όπως ακριβώς το σενάριο ενός ηθοποιού, έτσι και μια παρτιτούρα καθοδηγεί τον μουσικό στο τί πρέπει να παίξει και πότε να το παίξει. Η παρτιτούρα μπορεί να σας φαίνεται περίπλοκη να την διαβάσετε, αλλά μόλις της πάρετε τον «αέρα» σε 2-3 μόλις  πράγματα, όπως είναι οι νότες, τα κλειδιά και τα μέτρα... δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα!

Why we love repetition in musicΗ επανάληψη στη μουσική δεν είναι απλά ένα φαινόμενο της ποπ μουσικής αλλά ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Γιατί όμως μας αρέσει αυτή η επανάληψη; Δείτε σε αυτό το βίντεο το πώς η επανάληψη μας προσκαλεί στη μουσική ως ενεργούς συμμετέχοντες, παρά ως παθητικούς ακροατές. Πατήστε επάνω στην εικόνα για να παρακολουθήσετε το βίντεο από το TED-ed.

Πώς ξεκίνησε

Το έργο γράφτηκε για μπαλέτο, κατόπιν παραγγελίας που δόθηκε στον Ραβέλ τον Ιανουάριο του 1928, από τη Ρωσίδα φίλη του μπαλαρίνα Ίντα Ρουμπινστάιν και μόνο η ονομασία του παραπέμπει σε ισπανικούς λαϊκούς χορούς.  

O Ραβέλ το καλοκαίρι του 1928 ενώ βρισκόταν σε διακοπές και ετοιμαζόταν να πάει για μπάνιο στη θάλασσα, φώναξε ένα φίλο του και με το ένα δάχτυλο του έπαιξε τη μελωδία στο πιάνο. «Δεν σου φαίνεται κι εσένα ότι έχει κάτι το επίμονο; θα το επαναλάβω αρκετές φορές χωρίς καμία εξέλιξη, αυξάνοντας βαθμιαία την ορχήστρα όσο περισσότερο μπορώ».  

Πατήστε στην εικόνα να δείτε το βίντεο (Classical Music Orchestra Dance Paris 2012 - Maurice Bejart).          

Bolero-Ravel

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα μουσικής εκπαίδευσης,
για σπουδαστές μουσικής που χωρίς να διακρίνονται σε ταλαντούχους και μη,
δημιουργούν μια ολοκληρωμένη όπερα από το μηδέν! 
 

Εξερευνώ τη φωνή μου. Φτιάχνω το δικό μου kazoo.

Πώς ακούγεται η φωνή μου μέσα κι έξω από ένα kazoo; Φτιάχνοντας μόνοι μας μουσικά όργανα, εξερευνούμε τον ήχο.

Πατώντας επάνω στην εικόνα θα δείτε με ποιόν τρόπο το κάναμε μόνοι μας.